Utolsó kommentek

Címkék

agyfasz (1) aie (1) aranyos (1) bash.hu (3) bevételek (1) bkv (2) budapest (2) bulgária (1) eb (1) egészségügyi biztosítás (1) egyéb (1) egyetem (7) életemnapjai (16) feelings (1) felsőoktatás (1) filmajánló (2) gazdszoc (1) hülyeségek (14) húsvét (1) ivás (5) kaja (1) khm (2) komolycsiri (8) komolytalancsiri (18) kultúra (1) lakás (1) márc9 (2) máv (1) nokia (2) öcsi (6) pénzügyi (1) pie (1) poén (13) póker (1) polip (1) politika (1) rajz (1) rendkívüli (1) sicko (1) számvitel (2) szavazás (1) szerbia (1) szozopol (1) tandíj (1) tanulás (1) túra (1) tv (1) upsz (1) vizitdíj (1) youtube (4)

Bulgáriai nyaralás Sozopol -ban (Szozopol)

Csiri 2011.07.11. 13:47

A múlt héten voltam Szozopolban nyaralni és elég sok ötlet, tipp jutott eszembe, amit most szeretnék veletek megosztani :)

Mi 40 fővel mentünk ki és nagyon jól éreztük magunkat. De mire is figyeljünk oda, főleg egy nagyobb fős utazásnál?

Először is, hogyha egy nagyobb társasággal mentek ki, akkor lehet jó ötlet egy feltöltőkártyás telefon vásárlása valahol, mert bulgáriából 140 forint körül van a híváskezdeményezés, ami egy kisebb telefonálással elég horribilis telefonszámlát eredményezhet, főleg hogyha sétahajót akarunk intézni, vagy bármi probléma történne (pl nekünk félúton lerobbant a busz)

Bulgária sokkal erősebben tűz a nap. Épp ezért mindenképp vigyetek megfelelő naptejet és gyakran használjátok (napközben óráként nem árt újrakenni) a leégés ellen. Nálunk nagyon sokan égtek le, főleg olyan helyeken, amikre a legkevésbé számít az ember (lábfej, fül). Emellett szintén elég egyértelmű, de könnyen elfelejthető alapfelszerelés a napszemüveg és a szalmakalap.

Hivatalos fizetőeszközük a leva, ami 130-140 forinttal egyenlő. Kb Magyarországhoz hasonló árakkal találkoztunk kint (a tengerparton!), szóval nem mondható drága országnak, de azért van 1-2 lehúzósabb hely, de meg lehet találni az olcsó helyeket is. Emellett nem árt, hogyha visztek ki 50-100 eurót. Lehet, hogy váltani kell, mert elfogy a pénz, illetve visszafele Szerbián át nem árt bevásárolni cigarettából, alkoholból, mert kb minden féláron van Magyarországhoz képest (ezzel szemben Bulgáriában drágább a cigaretta Magyarországhoz képest egy kicsivel!)

Valahogy az ország egyik specialitása, hogy nincsenek nagyon szemetes ládák, szóval ne lepődjünk, meg hogy az utcán nem  találkozunk eggyel sem. Ennek ellenére nem nagyon van összeszemetelve a város, figyeljünk a tisztaságára mi is!

Víznél figyeljetek arra, hogy a csapvíznek bár semmi baja, azért nem biztos hogy a mi gyomrunk szívesen befogadja :) Mindenhol lehet kapni elég nagy kiszerelésű (3 és 7 literes) vizeket, elég jó áron (2-2,5 leva). Sajnos valahogy nem szokás náluk a buborékos víz, ezért aki a bubis vizet szeretni, annak kicsit jobban körül kell néznie és abból ilyen óriás kiszerelések sincsenek.

Kajánál részesítsük előnyben a hal ételeket, elvégre tengerpart mellett vagyunk, illetve mi gyakran találkoztunk olyan csirkeételekkel, amik nem voltak rendesen megsütve (talán ők így szokták?). Az óvárosban lévő kajáldák eléggé drágák, viszont Szozopol déli részén van egy pár jó. A déli strand melletti utcában mi a "Sunny" nevű éttermet ajánljuk, hatalmas adagok tök olcsón (10 levával már jól lehet lakni), úgy, hogy előélelként ingyen mindig kaptunk garlic breadet, illetve vacsora után valami felest. És még van egy kép is a falon a magyar parlamalentről :)

Alkohol tekintetében a boltokban egész olcsó a pia (főleg az óriás 1,5 literes sör kiszerelések ilyen 2,5 leváért) és még az éttermekben is tök jó áron kapható sör (2 leva, kb 260 forint körül). Bort és töményt nem nagyon kóstoltunk, viszont koktélok annál inkább. A tengerparton 4-5 leváért lehet már koktélt, illetve shakeket kapni, de figyeljünk azért, mert van ahol 10 levát is elkérnek egy szörnyen kicsi adagért. Én inkább a sört ajánlom, mert bár hiába nyaralunk, koktélokkal iszonyatosan gyorsan el tud fogyni a pénzünk (kicsi adagok, nem túl erősek és viszonylag drágák).

Mi a déli strandon voltunk, ahol kb mindenért fizetni kell :) Viszont elég menőn fel van szerelve, napernyőktől kezdve, strandröpi pályán át, különböző vízi kellékekig (banán, jetski). A homokos strand nagyon kellemes és puha, nincs tele kavicsokkal, kövekkel, viszont figyeljünk arra, hogy nappal kurva meleg tud lenni a homok és konkrétan égeti a talpad. A tengerben ne lepődjünk meg ha találkozunk medúzával, nem mérgező és minket meg sem csíptek szóval túl lehet élni :)

Pár program, amit kifejezetten ajánlani tudok:

Az egyik, hogy az óváros melletti kikötőből indulnak sétahajók Szent Iván szigetére a közelben, ami elég menő. 30-45 leváért kivisznek, lehorgonyoznak, lehet ugrálni a vízbe, kiúszni a szigetre (ahol van egy világító torony és egy kolostor féleség), adnak kaját és innit (sört, bort, üdítőt), lehet horgászni, kenuzni és ez mind benne van az árban (egy hajó kb 20 embert tud kivinni)

A másik pedig a strandon megnézni a napfelkeltét. Zseniális látvány, ahogy a tengerből felemelkedik a nap, miközben lightos zenét hallgattok, illetve vízipipáztok. Tényleg csak ajánlani tudom.

És még egy tipp a végére. Vannak ezek a játékgépek, amikbe ha beledobsz pénzt, akkor ki lehet fogni egy plüssállatot. Nos ezek 1 leva néven elfogadják a 10 forintos érmét is :)

Címkék: bulgária szozopol életemnapjai

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.